Veelgestelde vragen

Vind hieronder antwoorden op de meest gestelde vragen! Mocht jouw vraag er niet tussen staan, bel dan tussen 8:00 – 17:00 uur met onze klantenservice op telefoonnummer +31 598 36 12 80. Wij staan je graag te woord! 

Betalingen

Betalingen dienen te geschieden via iDEAL.

We bieden de mogelijkheid om je bestelling met iDEAL af te rekenen. Na jouw bestelling ontvang je een orderbevestiging en factuur via de mail.

Leveringen

Levering van goederen geschiedt via DPD. Het opgegeven afleveradres dient goed bereikbaar te zijn voor onze vervoerder. Bij opdracht geschiedt opgave van een naam, telefoonummer en de juiste adresgegevens van de ontvangende partij. Heb je een levering ontvangen anders dan via DPD en wil je iets retouren? Neem dan contact met ons op.

Nadat je een bestelling bij ons hebt geplaatst, ontvang je een orderbevestiging. Op de orderbevestiging staat de verzenddatum van de artikelen die je besteld hebt. Let op! De bezorgdatum is 1 werkdag na de verzenddatum die op de orderbevestiging staat. Al onze bestellingen worden met DPD bezorgd.
Via DPD ontvang je op de dag van levering een Track and Trace.

Via de webshop kunnen de artikelen die op voorraad liggen tot 16:00 uur besteld worden om deze de volgende werkdag te ontvangen.

Onze levertijden van de artikelen die niet op voorraad liggen worden getoond in de webshop.

Een bestelling kan uitsluitend worden geannuleerd indien deze nog niet in behandeling is genomen. Wil je de bestelling annuleren, bel dan zo snel mogelijk met onze klantenservice. Vermeld hierbij je ordernummer voor een snelle afhandeling.

Neem binnen 48 uur contact op met onze klantenservice met foto’s van de schade. We helpen je dan snel en zorgen voor een passende oplossing.

Retouren

Vanuit Comfort Air proberen we je zo goed mogelijk te adviseren over de beste producten voor een gezond en comfortabel binnenklimaat voor de door jouw gewenste ruimte. Tevens zijn wij continue bezig met het verbeteren van jouw online shopervaring.

Het kan voorkomen dat een item niet helemaal naar wens is. Om jouw feedback en/of tips over de collectie zo goed en snel mogelijk te kunnen verwerken en de redenen van jouw geretourneerde bestellingen inzichtelijk te maken, wordt er verzocht per omgaande jouw retour online aan te melden.

Het aanmelden en terugsturen van de retour kan binnen 30 dagen na het plaatsen van jouw order. Gebruik bij het terugsturen van je pakket het meegestuurde retourlabel van DPD en geef je pakket af bij een DPD Servicepoint naar keuze.

Het aanmelden van een retour kan gemakkelijk via een paar stappen online via jouw eigen Comfort Air account. Volg vervolgens gemakkelijk onderstaand stappenplan voor orders binnen Nederland.

LET OP: Na goedkeuring van jouw retour krijg je een retournummer (beginnend met RR) via de mail. Let op dit nummer moet zowel op jouw retourformulier als op het DPD-retoursticker worden geschreven. Zonder retournummer kan jouw retour helaas niet in behandeling worden genomen en zal er geen creditering plaats vinden.

Bij de bestelling is een pakbon geleverd met hierop de bestelde goederen.

  • Meld jouw retour aan via jouw eigen Comfort Air account. Klik hier om naar jouw account te gaan. Kies vervolgens de retourreden.
  • Na online aanmelding ontvang je een retournummer via de mail. Het retournummer begint met RR.
  • Vermeld het retournummer op gewenste locatie op de pakbon.
  • Pak de artikelen goed in, bij voorkeur in de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we de retour sneller verwerken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem! We bekijken de staat van de teruggestuurde artikelen wanneer ze hier arriveren en bepalen aan de hand daarvan wat de eventuele waardevermindering is.
  • Vul op de bijgeleverde DPD-retoursticker jouw retournummer in. Let op zonder dit nummer kan jouw retourzending niet in behandeling worden genomen.
  • Plak vervolgens de bijgeleverde DPD-retoursticker (met barcode) op het pakket, over het etiket met jouw eigen adresgegevens.
  • Geef het pakket af bij een DPD Servicepoint naar keuze. Klik hier voor locaties bij jou in de buurt. Je kunt ook kiezen voor een andere vervoerder om het product te retourneren. In dat geval zijn de kosten van het retourneren voor eigen rekening.
  • Creditering zal geschieden binnen 14 werkdagen na goedkeuring van de retourzending. De creditering wordt uitgevoerd via Mollie.
  • Mocht je vragen hebben dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via (+31) 0598 361 280 of via klantenservice@comfort-air.nl

Ons retouradres is:

Comfort Air B.V.
t.a.v. Retour order (ordernummer)
Molenraai 12
9611 TH Sappemeer

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument altijd recht hebt op een goed product. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze (fabrieks)garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Nee, dit is niet mogelijk, hiervoor heb je de persoonlijke omgeving op onze webshop nodig. Klik hier om een gebruikersaccount aan te maken.

Niet alle producten kunnen door ons worden teruggenomen. Dit geldt b.v. voor producten die speciaal worden gemaakt of niet standaard op voorraad liggen. Binnen de retourmodule wordt per product aangegeven of het geretourneerd kan worden. Verder gelden voor het retourneren de volgende voorwaarden:

  • De artikelen mogen niet langer dan 30 dagen geleden geleverd zijn.
  • Alleen voorraadartikelen worden terugenomen.
  • De artikelen worden in ons magazijn beoordeeld op beschadigingen.
  • Ben je van gedachten veranderd en wil je de bestelling herroepen? Dan worden voor een retour met een minimale gezamenlijke netto artikelwaarde van € 75,- verzendkosten in rekening gebracht. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van het gewicht van het retourpakket. Bij een retourzending met een nettowaarde boven de € 75,- zijn de verzendkosten voor onze rekening.
  • Bij garantiegevallen of verkeerd geleverde producten nemen wij de retourkosten voor onze rekening.

Retourzendingen worden door jou op eigen initiatief aangeboden aan Comfort Air. Dit kan in de mijn omgeving van de webshop.

Verpak het product zorgvuldig en zorg ervoor dat het product goed verpakt is om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Gebruik indien nodig een stevige doos met extra bescherming.

  • Gebruik de originele verpakking (indien mogelijk).
  • Voeg een kopie van je factuur of orderbevestiging toe.
  • Vermeld duidelijk je Retournummer RR### op de buitenkant van het pakket.

Let op: Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor beschadigingen tijdens transport.

Geretourneerde goederen worden onderworpen aan een kwaliteitscontrole en bij goedkeuring gecrediteerd of vervangen. Retourzendingen die door ons zijn afgekeurd staan nog 3 weken na kennisgeving voor je ter beschikking. Goederen die binnen de gestelde tijd niet zijn afgehaald worden door ons vernietigd.

  • Wij controleren je retour binnen 5 werkdagen.
  • Bij een correcte retourzending ontvang je binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug. Dit wordt uitgevoerd via Mollie.
  • Heb je ComfortCoins verdiend bij deze bestelling? Dan worden deze automatisch in mindering gebracht.

De status van je retouraanvraag is te volgen binnen Retourzendingen in de Mijn account-omgeving.

Ja, dat kan. Stuur een mail naar klantenservice@comfort-air.nl en we regelen dit samen met jou!